Julmarknad i Grums

LO-facken i Grums fick en möjlighet att ta över ansvaret för julmarknaden i Folkets Hus och det blev verkligen uppskattat av besökare och andra samarbetspartners som Pappers avd 96, Kommunal och Arbetarekommun.

Ken Rosén och Marianne Söderman från LO-facken i Grums visar vad man kan vinna i barnlotteriet. Foto: Erivan Waisy

Totalt över dagen så kom den ca 700 besökande för att handla av de 27 stycken försäljare som fanns på LO-fackens i Grums julmarknad söndag 1:a advent. Material som Föräldraförsäkringsbroschyrer gavs ut till många intresserade besökande föräldrar. Pappers avd 96, Kommunal och Arbetarekommun hade informationsbord. Arbetarekommun bjöd även på glögg och pepparkakor. Samt att det fanns gröt och skinksmörgås att köpa. Lo-facken hade även ordnat med att Slottsbrons musikkår spelade julsånger för att få en riktigt fin stämning. Till och med en tomte till barnens förtjusning var där och delade ut godis eller leksak till barnen. Lo-facken i Grums fick mycket beröm för en en välordnad och gemytlig julmarknad och dom hoppas att detta kan bli en tradition.

Ken Rosén och Susanne Nilsson från LO-facken bakom vinstbordet i barnlotteriet.

Medlemmar från Pappers avd 96 Gruvön vid sitt bord.

"Tomten"  Susanne Nilsson och Ulrika Nilsson från Arbetarekommun.

Julmusik från Slottsbrons musikkår var mycket uppskattat.

Helena Nilsson Kjellberg