Örebro Länsteaters stora satsning heter "Imorgon är nu"

Arbetarhistoria – Från Örebro, från länet och vidare ut i världen Örebro Länsteater stora satsning i vår heter ”Imorgon är nu”. Detta är en pjäs som tar oss tillbaka genom Örebros 1900-talshistoria och de olika skeden som la grunden till och formade dagens svenska samhälle. Vi får här besöka allt från gruvan och skofabriken till några svenskättlingars liv i USA, och inte minst följa arbetarrörelsens kamp och framväxten av den svenska folkhemsmodellen. Uppge att du är medlem i ett LO-förbund. Då betalar du endast 200 kr för en biljett.

Bild från Örebro Länsteater

Dramatikern Lucas Svensson har gjort ett gediget förarbete och bland annat rest runt i länet på studiebesök och möten för att fånga historien och de olika berättelserna. Tillsammans med regissören Malin Stenberg har sedan denna maffiga teaterföreställning formats fram och vi tror att pjäsen både är viktig och intressant för många att ta del av.

Örebro Länsteater tycker att det är speciellt roligt om LOs medlemmar får möjlighet att uppleva detta epos och erbjuder därför LOs medlemmar att gå till förmånligare pris. Allt som du behöver göra är att vid bokningstillfället, via telefon eller vid besök till biljettkassan, uppge att du är medlem i ett LO-förbund. Då betalar du endast 200 kr för en biljett.

Läs mer här  http://www.orebrolansteater.se/forestallningar/imorgon-ar-nu/

Helena Nilsson Kjellberg