Verksamhetsplanering med LO-facken i kommunerna

Organisationsfrågor Under två dagar har samtliga LO-fack i distriktet träffats för att planera verksamheten inför 2017.

Deltagare från LO-fackens verksamhetsplanering
Deltagare från LO-fackens verksamhetsplanering Foto: Robert Roos

- Det har varit två mycket bra dagar där förtroendevalda i LO-facken har fått träffats, utbytt erfarenheter och diskuterat framtidens arbete, säger Thomas Andersson, LO-distriktets ordförande.

LO-facken har till uppgift att leda och samordna medlemsorganisationernas strävanden att tillvarata arbetstagarnas intressen på arbetsmarknaden och inom näringslivet. LO-facken i kommunerna är de som utgör vår lokala styrka. Det mest prioriterade området för LO-facken i kommunerna är den facklig-politiska verksamheten, att påverka det politiska beslutsfattandet lokalt.
Konferensen har gett deltagarna många nya idéer och energi inför framtidens arbete.

- Jag är jättenöjd över att vi har en gemensam planering för alla LO-fack i distriktet. Att få träffa de andra LO-facken och utbyta erfarenheter har varit väldigt nyttigt och att få ett större fackligt nätverk är alltid bra, säger Johanna Svärd, vice ordförande i LO-facken i Karlskoga och Degerfors.

Helena Nilsson Kjellberg