020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Örebro och Värmland

Stora regionala inkomstskillnader i Sverige

Inkomstskillnaderna i många av Sveriges län och kommuner är stora. Bland länen rankas Örebro län som 11 och Värmland som nummer 13 av 21 sett till storleken på inkomstskillnaderna. I Karlstad är klyftorna störst och i Forshaga minst i länet. Medan det i Örebro län är störst inkomstskillnader i Örebro och minst i Degerfors. Sveriges största inkomstskillnader finns i Stockholms län och de minsta i Norrbotten. Det visar en LO-sammanställning av SCBs inkomststatistik.

Verksamhetsplanering med LO-facken i kommunerna

Under två dagar har samtliga LO-fack i distriktet träffats för att planera verksamheten inför 2017.

Pride i Örebro

Pride Tält

Förberedelse i LO-distriktets tält inför Pride.

Deltidsarbete är en klassfråga som slår mest mot arbetarkvinnor

Deltidsarbete är vanligare bland arbetare än bland tjänstemän i Sverige. Det finns inget län i Sverige som visar på motsatsen, även om det skiljer sig åt mellan länen.

LO-distriktet gräver guld i Charlottenberg!

LO-distriktet genomför för närvarade en massiv informationsinsats i Västra Värmland. Under rubriken "Gränshandelsprojektet i Västra Värmland" kommer företrädare för bl.a. Handels, Fastighets och Hotell- och Restaurangfacket att träffa de anställda i olika köpcentrum.