020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Örebro och Värmland

Främst unga i Örebro län och Värmland får avtalspension

Ny LO-rapport visar att främst unga får inbetalningar till Avtalspension SAF-LO i Örebro län och Värmland, enligt en rapport som LO presenterar idag. Samtidigt visar rapporten att det är högst troligt att många anställda missar att de själva kan välja bland annat förvaltare, pensionsform och återbetalningsskydd.

1 maj 2018 – Tillsammans för trygghet

Välkommen att fira 1 maj tillsammans med oss! Som vanligt finns vi på plats i alla länets kommuner. Läs mer om talare och tider här nedan.

Tillsammans för trygghet – Här firas 1 maj

Tillsammans för trygghet. Det är parollen för årets första maj-firande. Över hela Örebro län kommer vi socialdemokrater att stå upp för tryggheten för vanligt folk. I vårt län ska alla ha en naturlig plats, känna frihet och framtidstro. Anders Ygeman ska med, ska du? Här nedan hittar du en lista över första maj-firandet i just din kommun:

Årets känga!

Årets känga

Priset ”Årets känga!” som traditionsenligt delas ut vid LO-distriktets årsmöte går i år till ett företag som visat förbluffande flinkhet i grenen kreativ betygsättning och certifiering. Årsmötet består av representanter för förbundsavdelningar inom Örebro och Värmland med totalt drygt 89 000 medlemmar.

LO-distriktet i Örebro och Värmland valde ny ledning idag på sitt årsmöte

Ny ordförande är Per Lilja från Handels avd 11 i Örebro