020560056 ring fackets hjälptelefon

Första majfirande Örebro och Värmland län 2019

1 maj 2019 Trygghet, demokrati, sammanhållning

Johan Danielsson: Facket måste bekämpa de högerextrema krafterna

I Ungern kan arbetsgivarna lägga ut en arbetsdag extra i veckan i övertid. Sätter vi inte stopp nu så kan det sprida sig till Sverige, säger Johan Danielsson som är (S)-kandidat i Europaparlamentsvalet.

LO-distriktet i Örebro och Värmland hade i fredags 26 april årsmöte i Forshaga Folkets hus

Årsmötet valde bl.a. ny vice ordförande, Emma Brodin från Transport avd 9 Örebro. Därutöver antogs ett uttalande om Fläckar i skönhetsindustrin.

Valupptakt 4 april i Kristinehamn

Johan Danielsson

På torsdag den 4 april samlas fackliga kamrater från LO-förbunden i Örebro och Värmland i Kristinehamns Conference Center och gör ett avstamp inför valet till Europaparlamentet. Många frågor som är viktiga på svensk arbetsmarknad för den svenska fackföreningsrörelsen avgörs på Europanivå. Ska de avgöras av arbetarfientliga högerextremister eller arbetarvänliga Socialdemokrater? Framtiden står på spel.

Josefine Krantz från Kumla får priset ”Årets fackliga hjältedåd”

Josefine Krantz

2019 års pris för Årets fackliga hjältedåd tilldelas Josefine Krantz från Kumla, medlem och aktiv i Svenska Målareförbundet, avdelning 6 Svealand. Priset delades ut vid ”Ung-forum”, på Runöskolan, en samling för fackligt aktiva ungdomar från hela landet, den 28 mars.