Ungutbildningar 2024

Facklig utbildning Lär dig mer om facket! I broschyren hittar du LOs ungutbildningar i Örebro och Värmlands län. Samtliga kurser är öppna för alla som är under 30 år och vill lära sig mer om facket, politik, rasism eller feminism. Vi har också Skolinformatörsutbildningen, om du vill ta steget att bli skolinformatör.

Börja med att anmäla dig till Om Facket för att få grundläggande kunskap om vad facket står för och vad du har för rättigheter på jobbet. Du får även lära dig mer om hur du påverkar både i organisationen och på arbetsplatsen. Du behöver inte vara medlem i något fackförbund för att kunna gå Om Facket.
Som medlem kan du som gått Om Facket eller motsvarande gå Om Samhället där du får lära dig mer om varför facket arbetar med att påverka politiskt.När du gått både Om Facket och Om Samhället eller om du har gått motsvarande utbildningar tidigare kan du gå Om Feminism, Om Rasism eller Skolinformatörsutbildningen. Dessutom får du lära känna unga medlemmar från andra fackförbund som du kan utbyta värdefulla erfarenheter med.

Gör en intresseansökan redan i dag på www.fackligutbildning.se eller ta kontakt med din avdelning, ABF eller ditt LO-distrikt. Alla kurserna är kostnadsfria. Har du en anställning, så kan du eventuellt få ersättning av ditt fackförbund enligt deras gällande regler.
Samtliga utbildningar genomsyras av arbetarrörelsens människosyn, samhällssyn och kunskapssyn.

Foldern till LOs ung-och tvärfackliga utbildningar 2024 finner ni här: Tvärfackliga studier år 2024