020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Örebro och Värmland

Årliga kampanjen ”Facket på sommarjobbet” drar igång!

Måndag 22 juni startar LOs årliga kampanj ”Facket på sommarjobbet”.

Trygg sjukförsäkring

Tusentals riskerar bli utan sjukpenning. Skriv under för en fungerande sjukförsäkring du också!

Sjukförsäkringen är trasig och måste repareras

För två år sedan tillsatte regeringen en utredning om sjukförsäkringen under ledning av Claes Jansson. Regeringen har nu mottagit utredningen och LO välkomnar förslagen som regeringens utredare har lagt fram.

Första maj tillsammans med Socialdemokraterna i Värmland

VI STÄLLER INTE IN – VI STÄLLER OM! Idag på första maj firar vi i Värmland digitalt! Tal av: Ann Linde, utriksminister Åsa Johansson, ordförande Socialdemokraterna i Värmland Per Lilja, ordförande LO-distriktet i Örebro och Värmland

Årets första maj-firande

Årets första maj-tal 2020

Ett starkare samhälle Årets första maj-firande må se annorlunda ut, men syftet består. Vi hedrar de som slitit för att arbetslivet och vårt samhälle ska bli bättre. Vi påminner oss själva att arbetet för trygghet inte är över, utan att värdet av att vara med i facket, trygga jobb och en stark välfärd är viktigare än på mycket länge.