020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Örebro och Värmland

LO-distriktets utbildningar hösten 2020

Med anledning av det rådande läget pga. Covid -19 och Folkhälsomyndighetens rekommendationer, har LO beslutat att ställa om utbildningsverksamheten till digitala distansutbildningar som huvudinriktning. Detta gäller till och med den 30 december 2020 såvida inte rekommendationerna ändras. De utbildningar som inte lämpar sig som digitala skjuts på framtiden.

Årliga kampanjen ”Facket på sommarjobbet” drar igång!

Måndag 22 juni startar LOs årliga kampanj ”Facket på sommarjobbet”.

Trygg sjukförsäkring

Tusentals riskerar bli utan sjukpenning. Skriv under för en fungerande sjukförsäkring du också!

Sjukförsäkringen är trasig och måste repareras

För två år sedan tillsatte regeringen en utredning om sjukförsäkringen under ledning av Claes Jansson. Regeringen har nu mottagit utredningen och LO välkomnar förslagen som regeringens utredare har lagt fram.

Första maj tillsammans med Socialdemokraterna i Värmland

VI STÄLLER INTE IN – VI STÄLLER OM! Idag på första maj firar vi i Värmland digitalt! Tal av: Ann Linde, utriksminister Åsa Johansson, ordförande Socialdemokraterna i Värmland Per Lilja, ordförande LO-distriktet i Örebro och Värmland