020560056 ring fackets hjälptelefon

Ungutbildningar 2020

Facklig utbildning Lär dig mer om facket!

I broschyren hittar du LOs ungutbildningar i Örebro och Värmlands län. Samtliga kurser är öppna för alla som är under 30 år och vill lära sig mer om facket, politik, främlingsfientlighet, feminism eller vilka försäkringar som finns för arbetare. Vi har också Skolinformatörsutbildningen, om du vill ta steget att bli skolinformatör.
Börja med att anmäla dig till Om Facket för att få grundläggande kunskap om vad facket står för och vad du har för rättigheter på jobbet. Du får även lära dig mer om hur du påverkar både i organisationen och på arbetsplatsen. Du behöver inte vara medlem i något fackförbund för att kunna gå Om Facket.
Som medlem kan du som gått Om Facket eller motsvarande gå Om Samhället där du får lära dig mer om varför facket arbetar med att påverka politiskt. När du gått både Om Facket och Om Samhället eller om du har gått motsvarande
utbildningar tidigare kan du gå Om Försäkringar, Om Feminism, Om Främlingsfientlighet eller Skolinformatörsutbildningen. Dessutom får du lära känna unga medlemmar från andra fackförbund som
du kan utbyta värdefulla erfarenheter med.

Gör en intresseansökan redan i dag på www.fackligutbildning.se eller ta kontakt med din avdelning, ABF eller ditt LO-distrikt. Alla kurserna är kostnadsfria. Har du en anställning, så kan du eventuellt få ersättning av ditt fackförbund enligt deras gällande regler.
Samtliga utbildningar genomsyras av arbetarrörelsens människosyn, samhällssyn och kunskapssyn.

Foldern till LOs ungutbildningar 2020 finner ni här: Ungutbildningar 2020