Årets första maj-firande

Ett starkare samhälle Årets första maj-firande må se annorlunda ut, men syftet består. Vi hedrar de som slitit för att arbetslivet och vårt samhälle ska bli bättre. Vi påminner oss själva att arbetet för trygghet inte är över, utan att värdet av att vara med i facket, trygga jobb och en stark välfärd är viktigare än på mycket länge.

Så här firar du första maj i år:

Se - och sprid - LOs senaste film!
Häng ut något rött från ditt fönster! Ta en bild och ladda upp på sociala medier med hashtaggen #förstamaj.

Var med i det digitala firandet!
LO-distriktets ordförande Per Lilja deltar med Socialdemokraterna Örebro kommun från kl. 10.30. Gå med i eventet här: https://m.facebook.com/events/275152316815759

Titta på tal av statsminister Stefan Löfven och LOs ordförande Karl-Petter Thorwaldsson. LO sänder live kl. 11.00. Gå med i eventet: https://m.facebook.com/events/557172051897803

Efter det centrala firandet deltar LO-distriktets ordförande Per Lilja med Socialdemokraterna Värmland, gå med i eventet här: https://m.facebook.com/events/2724472521175681