Det går att skapa full sysselsättning. LO vet hur!

Opinionsbildning Måndag den 31 augusti håller LO-distriktet en paneldebatt på Karlstad CCC klockan 16.30 på temat Full sysselsättning och rättvisare löner.

Det går att skapa full sysselsättning. LO vet hur!

Måndag den 31 augusti håller LO-distriktet en paneldebatt på temat Full sysselsättning och rättvisare löner. Inför nästa års kongress har LO tagit fram en rapport med det namnet. Den kommer att belysas ur olika vinklar i diskussionen mellan LOs Avtalssekreterare Torbjörn Johansson, Sebastian de Toro, en av rapportförfattarna, Lars Mejern Larsson Socialdemokraterna, Birgitta Eriksson, Professor Arbetsvetenskap, Karlstad Universitet. Moderator är Jonny Ohlsson.

Det går att skapa full sysselsättning, om man vill. Men det kräver mod och arbete. LO vet hur!,

Jobbfrågan avgörs inte i Stockholm. Vi måste ha en diskussion med fackets medlemmar och förtroendevalda runt om i hela Sverige, om vägen till full sysselsättning. Sverige behöver en ”Högtrycksekonomi” enligt Sebastian de Toro.

Debatten hålls på Karlstad CCC börjar klockan 16.30

För mer information: