LO-distriktet gräver guld i Charlottenberg!

Försäkringar LO-distriktet genomför för närvarade en massiv informationsinsats i Västra Värmland. Under rubriken "Gränshandelsprojektet i Västra Värmland" kommer företrädare för bland annat Handels, Fastighets och Hotell- och Restaurangfacket att träffa de anställda i olika köpcentrum.

LO-distriktet gräver guld i Charlottenberg!

Denna samt nästa vecka (39-40) är det dags för Charlottensbergs Köpcentrum med både inbokade samtal i fikarum,uppsökande verksamhet för alla anställda samt en centralt placerad monter för alla besökare. De anställda informeras då om sitt försäkringsskydd.

- Under projektets första veckor har vi haft samtal med 350 – 400 anställda/anhöriga och flera av dessa har nu fått olika ersättningar de är berättigade till.
Som exempel ett fall med sammantaget 100 000:- i samband med sjukdomsdiagnos, ett stort antal kompletteringar till sjukpenningen (AGS) värt i snitt 6 000:-/anställd och till följd av detta även uppskattningsvis cirka 100 000:- ej insatta premiebefrielseförsäkringar, enbart de nu insatta pensionspremierna kan uppgå till miljonbelopp vid uppnådd pensionsålder säger Lena Olsson, projektledare för Gränshandelsprojektet.

Säkert upptäcks även framöver under de två veckor vi skall vara i Charlottenberg en hel del gamla skador och olyckor som aldrig blivit anmälda.

- Det finns ett begrepp som enkelt förklarar sambandet, säger Thomas Bill, Projektansvarig på LO-distriktet,
”Ingen kunskap – ingen anmälan – ingen ersättning!”

För ytterligare upplysningar kontakta:

Media hälsas välkomna för att få ytterligare information och möjlighet till intervjuer med uppsökarna.

Kontakta Lena Olsson, projektledare 073-143 30 73
Eller Thomas Bill, projektansvarig 070-646 56 96