LO-distriktet i Örebro och Värmland söker en Verksamhetsassistent

LO-distriktet i Örebro och Värmland söker en verksamhetsassistent med inriktning mot skola/ungverksamheten och LO-facken i kommunerna.

Om Arbetsplatsen
LO-distriktet i Örebro och Värmland har sitt säte och distriktskontor placerat i Karlskoga där det totalt arbetar 5 personer. Våra uppdragsgivare är LO-förbunden som finns i vår geografi, tillsammans finns vi aktiva i varje kommun och vi samlar tillsammans över 90 000 medlemmar. På LO-distriktet arbetar vi med facklig och politisk samverkan, samordnar den tvärfackliga studieverksamheten, följer och driver arbetsmarknadsfrågor och försäkringsverksamhet. Vi arbetar aktivt med ungfrågor, skol- och elevinformation.

Om Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i första hand i att planera och genomföra utbildningar, konferenser inom ung området, planera och genomföra skol/elevinformation.
Tjänsten innebär också att vara koordinator och samordna, utveckla den lokala verksamheten för
LO-facken i kommunerna samt att arbeta med LO-distriktets övriga administrativa uppgifter.

Om Kvalifikationer
Du har goda ledaregenskaper och arbetar strategiskt med god organisationsförmåga. Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som det är viktigt att du kan samarbeta med förtroendevalda och delta i arbetslaget på LO-distriktet. Du har en mycket god facklig och politisk skolning samt delar arbetarrörelsens värderingar. Du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du trivs att arbeta i och leda projekt- och arbetsgrupper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ett fackförbund. Du är en socialt utåtriktad person som har lätt för att skapa och bevara relationer.

Arbetet innebär resor och kräver körkort samt tillgång till bil.
Tjänsten är på 100% och arbetstiden är oreglerad. Lön utgår enligt kollektivavtal.
Tjänsten är tillsvidare, provanställning tillämpas enligt AFO kollektivavtal. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av Camilla Andersson,
070-638 55 95 camilla.andersson@lo.se
Facklig kontaktperson för Handels avd 11 Rickard Persson 010-450 8304.

Välkommen med din ansökan senast den 2019-09-30 via mail
Bifoga CV, personligt brev samt referenser

Ansökan skickas till: camilla.andersson@lo.se

LO samlar in och behandlar personuppgifter i samband med rekrytering. Personuppgifterna raderas två år efter att tjänsten är tillsatt.
Mer information finns att läsa på https://www.lo.se/start/om_oss/los_hantering_av_personuppgifter/los_policy_om_dataskyddsforordningen_gdpr

Vänliga hälsningar

Camilla Andersson