På LO-distriktet i Örebro och Värmlands årsmöte den 27 april 2022 valdes en ny ledning

LO-distriktet i Örebro och Värmland valde under onsdagen en ny ledning på sitt årsmöte.

Niclas Helander

Till ordförande valdes David Andergard från Kristinehamn. David är medlem i Seko och har sin bakgrund inom Kriminalvården.

.David

- Det känns jätteroligt att få förtroendet att leda LO-distriktet i Örebro och Värmland, säger den nyvalde ordförande David Andergard
- Det finns så klart många saker som är viktiga att arbeta med men det viktigaste just nu är att jobba nära ihop med LO-facken i kommunerna och förbundsavdelningarna i distriktet så att vi kan få till en bra facklig valrörelse, det klarar vi bara om vi gör det tillsammans, menar David Andergard.

På mötet valdes också Linda Bååth från Karlstad till vice ordförande. Linda är medlem i Kommunal och har sin bakgrund inom skolan.

Linda

- Det är fantastiskt roligt och en ära. Jag gillar det tvärfackliga och att tillsammans med andra fackförbund påverka, säger Linda Bååth

Förutom ordförande valdes också nya ledamöter i styrelsen. Styrelsen består nu förutom David och Linda av Conny Andersson, distriktschef och kassör, Eva Palmqvist, Livs region Mitt, Dzeraldina Eriksson, Handels Värmland, Stefan Hven, Målarna Svealand, Mathias Berntsen, HRF Karlstad, Stellan Flodman, Fastighets Region Tvärs och Daniel Blixt, IF Metall Östra Värmland.

Mötet antog ett uttalande med anledning av händelserna under påskhelgen. Uttalandet har rubriken ”Att lösa våra samhällsproblem kräver mer än bara ett svar – det kräver hela svaret”.  Uttalandet kan ni läsa här:  Antaget på årsmötet 27 april 2022

För mer information:

David Andergard